vrijdag 12 mei 2023

Naar het pontje ...... en weer terug

 Ik had al een poosje in mijn hoofd om een keer naar het fietspontje bij Varsen te fietsen.
Niet om over te steken, want ik verwachtte niet dat mijn trike er op zou passen.
Maar omdat het een behapbare afstand is en ik dan een zg doel heb.


Het was vandaag zulk prachtig weer, en er was geen reden om thuis te blijven.
Ik kwam weer langs het nieuwe recreatiegebied in wording.
En kon dus de mislukte fotos van een paar weken geleden vervangen.
Het ei op de eerste foto is niet alleen een kunstwerk.
Je kunt er in om vogels te spotten.
Net voor het pontje staat de boom op foto 2.
Het is niet zo goed te zien, maar om de boom is een trap gebouwd met een uitzichtpunt.
Het pontje was uit de vaart, anders was ik wel even zonder fiets heen en weer gegaan.
Maar ik genoot op het bankje van het uitzicht en fungeerde als wegwijzer voor toeristen die er stranden.
Je raakt hier echt overal met mensen in gesprek.


De luchten zijn hier altijd zo mooi he.
Er viel wel nog even wat onverwacht water uit.


De terugweg nam ik bijna dezelfde route.
Dan zie je toch weer heel andere dingen.
Overal in het Vechtdal vind je informatiepaaltjes.
Die werken op voetkracht.
Je moet de pedaal op en neer blijven bewegen om het verhaal af te kunnen luisteren.
Ooievaars nestelen hier op de vreemdste plekken.
Op de laatste foto een mini buitenmuseum van oude trekkers.



7 opmerkingen:

  1. Dat was een fijn tochtje! Ondanks wat nattigheid vooral kunnen genieten van al het moois in jouw directe omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Marlien, die belevenissen-op-de-trike. Duidelijk een verrijking van je leven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het grote niet gaat, dan moet je van het kleine iets groots maken.

      Verwijderen
  3. Een geweldig leuk tochtje! Wat fijn toch dat je nu meer mobiel bent met je trike!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was ik dus in het vorige bericht . Nog steeds is het lastig om op de iPad een bericht te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen