vrijdag 5 mei 2023

Bakken met de buurvrouw

 
We waren het al eens eerder van plan, maar het kwam er  niet van.
Dus vorige week besloten we dan toch maar eens een datum te prikken.
En dat werd vandaag.
Ik had nog het eea in huis en spelletjesbuurvrouw haalde de ontbrekende ingredienten. 


We begonnen met een sinaasappelkwarktaart.
Buurvrouw maakte de bodem.
En ik klopte de rest.
Fluitje van een cent.
Toen het geklopte mengsel op de bodem gestort was, bleek alleen dat de slagroom nog op het aanrecht stond. 😱😁
Die had er ook doorheen gemoeten.
We besloten het er op te wagen en zette de taart dan maar zonder slagroom in de koeling om op te stijven.
 De taart kwam 2,5 uur later toch mooi strak uit de springvorm.
Met een dot  stijfgeslagen room erop smaakte hij prima.
Juist de combinatie van de wat zurige taart, de speculaasachtige bodem en de ongezoete slagroom er los bovenop maakte het tot een ware smaaksensatie.
(Wat klinkt dat he? 😂😂😂)


Terwijl de taart stond op te stijven  maakten we ook nog een lekker notenrozijnenbroodje.
En dat ging in één keer goed.
Al deed mijn retro hete lucht oven er wel iets langer over dan op de verpakking stond.



6 opmerkingen:

  1. heerlijk zeg, wat een lekkernijen die jullie samen maakten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lekker en leuk om dit zo samen te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou krijg ik zin in taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het water loopt me in de mond... Wat leuk om dit samen te doen; kun je meteen de taart ook verdelen!

    BeantwoordenVerwijderen