vrijdag 19 mei 2023

Het is hier erg druk

Niet alleen de toeristen zijn alweer in grote getalen gearriveerd, ook zo ongeveer de hele Nederlandse Scouting zit hier ter voorbereiding van de Wereld Jamboree.
Neemt niet weg dat er nog genoeg rustige plekjes te vinden zijn.


Ik fietste naar Nieuwebrug (die allang weer oud is).
Bij het restaurant, waar ik alweer dik 1,5 jaar geleden met een vriendin gegeten heb, zou ik volgens Google maps rechtsaf een fietspad langs de Regge kunnen nemen.


Het was een pad dat in zo slechte staat verkeerde, dat ik besloot om maar een stukje verder via Giethmen te gaan.
Dat bleek (natuurlijk) ook een mooie route.


Vandaar ging ik dan toch weer naar het Giethemerkerkbrugje, alwaar ik een pauze inlaste.
 Die uiteindelijk heel wat langer duurde dan gepland, omdat ik in gesprek raakte met een gezellige vakantieganger.


Wij zaten op de tafel, want niet alleen staat de boel zo scheef dat je je benen er niet meer onder krijgt.
Ook zit je dan met je rug naar het fraaie uitzicht en alleen kijk op een bosje.
Het was druk en toch rustig, daar aan de Regge.
Badende koeien, een ooievaar, een eenzame zwaan, scoopers, roeiers, wandelaars en fietsers.
Veel te zien, maar niet storend druk.


Op de terugweg moest ik natuurlijk nog even genieten bij de brug.
Helaas wordt het uitzicht nu toch wel wat verpest door de nieuwe nogal massale camperplaats net voorbij de molen.

Al met al toch weer 14km afgelegd.

2 opmerkingen:

  1. Over twee vakantie ga ik met vakantie naar Giethem. Inmiddels heb ik al heel veel fiets tips over de omgeving van je gelezen. Nu maar hopen dat het lekker weer zal zijn. Vakantie is voor mij genieten van de natuur, fietsen, broodje en thermos fles koffie mee!

    BeantwoordenVerwijderen