dinsdag 20 juni 2023

Eigenlijk heb ik hier helemaal geen zin in.

 Stapje voor stapje probeer ik mijn leven weer op poten te krijgen.
Over opruimen en ontspullen lees je op m'n andere blog: huishoudelijke perikelen.
Over uitjes, revalideren, etc natuurlijk hier.


Iets waar ik allang tegenaan zat te hikken, was de aanschaf van een Laptop.
Vooral omdat ik hem niet zo heel veel zal gebruiken.
En het toch wel weer een uitgave is.
Mijn oude computer staat sinds mijn verhuizing vrijwel ongebruikt boven.
Als ik iets wilde printen deed ik het wel bij Anne.
Toen die optie wegviel stond mijn hoofd nergens meer naar en bleef er vanalles liggen.
Zo krijgen we van het koor bladmuziek per mail en moet ik nu steeds vragen of iemand het voor me kan printen.
En moet ik nodig weer eens een heleboel fotos opslaan.
M'n computer is allang niet meer up to date en neemt onnodig veel plaats in.

Van alle kanten kreeg ik steeds dezelfde positieve tip over een  lokaal bedrijfje dat Laptops refurbished.
Dus vanmorgen heb ik dan toch maar de stoute schoenen aangedaan en wat aangeschaft.

Wat dan ook betekent dat ik weer een hoop tijd moet steken in uitvinden hoe alles werkt.
En dat met een kop die gewoon niet wil.

Ik zit steeds met een vinger op het scherm te tikken en dan gebeurt er nix 😂😂😂

Ik krijg die vervelende ping geluiden niet uit.
Uitermate onplezierig voor mijn overgevoelige oren.

En ben een uur bezig geweest om m'n google account aan te krijgen en in elk geval m'n Gmail te kunnen ontvangen.
Geen idee hoe ik mijn ander mailadressen kan koppelen.

Updaten lukt wel.

Dan moet ik nog kijken of het me lukt om de printer en externe harde schijf aangesloten te krijgen.

Als mijn kop nou maar eens wat helderder wilde worden.
En ik niet zo bibberig meer zou worden van nieuwe dingen.

Maar wat zal het straks weer een ruimte geven als dat computermeubel met inhoud weg is.

4 opmerkingen:

  1. Seniorweb is hier de oplossing voor. Kost heel weinig en het zijn allemaal ouderen, dus die leggen het ook uit in een voor ons begrijpbaar tempo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PRECIES wat ik ook wilde melden. Gewoon doen, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja wat een gedoe hè, een nieuwe laptop of pc.
    Maar inderdaad, zie vorige reacties: ik heb ook veel gehad aan seniorenweb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik werk al meer dan 37 jaar met computers en heb 24 jaar internet.
    Meeste kan ik zelf wel uitvinden, maar mijn kop zit momenteel zo vol met tig andere dingen die nog opgelost moeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen