zaterdag 3 juni 2023

Verdwaald

Ik had, zo dacht ik, een mooie route uitgezet, maar google maps ziet iets te veel aan voor fietspad.
En ik liep dus vast op een veel te hotseknotserig zandpad.
Onder de prachtige hoge bomen viel ook de GPS weg.
En zo kwam ik niet uit op de plek die ik in gedachten had.
 Maar  zag toch ook weer stukjes prachtige omgeving die ik nog niet eerder gezien had.


Toen ik uiteindelijk weer wat bekends zag, ging ik maar weer naar het inmiddels vertrouwde plekje bij het Giethemerkerkbrugje.
Waar ik lekker bovenop de versleten tafel genoot van het weer, terwijl achter me twee vriendelijke tienermeisjes lagen te bruinen aan het water, en voor me vele tientallen, meest senioren, op geluidloze dikke banden scooters langs sjeesden.
Verder ook een sliert kinderen op ponys, veel snelle en minder snelle fietsers en een enkele wandelaar.
Natuurlijk ook weer wat gesprekjes.
Wonderlijk waar je soms met wildvreemden over aan de praat raakt.


En toen moest ik toch wel weer heel hard naar huis fietsen, want ik moest eerder thuis zijn dan de gele bus van de supermarkt.
Die heeft op zaterdag tussen 16 en 22 uur de goedkoopste bezorgtijd.
Meestal komt ie pas na 21 uur, maar vandaag zit ik erg aan het begin van de route blijkbaar.

Al met al heb ik vandaag een ongeplande 18 km gehaald.

8 opmerkingen:

  1. Wat veel kilometers! Ik heb nooit meer dan 15 gehaald maar mijn driewieler was ook al 20 jaar (ik had hem pas 5 jaar) en heeft het afgelopen week opgegeven. Electrische draden en display zijn verrot.
    Komende week op zoek naar andere op MP

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je hem niet via de wmo aanvragen?

      Met die van mij zou je tussen de 20 en de 40 km moeten kunnen halen. Afhankelijk van oa het weer.
      Hij was nu half leeg, dus dat klopt wel aardig

      Verwijderen
    2. Ik denk niet dat ik voor WMO in aanmerking kom, we hebben beiden AOW en een pensioen en gelukkig kan ik het ook wel zelf betalen . Bovendien zou aanvraag lang duren en ik wil graag volgende week weer fietsen, kan wel op de oude zonder ondersteuning maar dat is zwaar maar kan wel als ik alleen in dorp moet zijn
      En ik kan dan uitzoeken wat ik wil. We zijn nu een paar dagen aan de andere kant van het land een korte vakantie. Halverwege de week weer thuis en dan ga ik serieus zoeken.

      Verwijderen
    3. Dat is een denkfout die veel mensen maken.
      WMO heeft niets met inkomen te maken.

      Verwijderen
  2. Mooie collages heb je van je tocht gemaakt.
    Bij mij werkt de GPS ook wisselend, de ene keer wel, de andere keer niet in het bos.
    Wat een eind zeg 18 km.
    Joh, ik wist niet dat er goedkope tijden voor de gele bus bestonden, weer wat geleerd òf zou dat per plaats verschillen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de app kun je je bezorgmoment kiezen.
      Hoogste prijs is op sommige dagen wel 8,50.
      Laagste prijs 3,50
      Bij de laagste prijs heb je wel een langere tijd waar tussen bezorgd kan worden, maar je krijgt tijdig bericht hoe laat ze echt komen.

      Verwijderen
  3. Ken je de site afstandmeten.nl? Daar kun je op allerlei manieren routes uitzetten en ook heel goed zien of iets een voetpad, fietspad, zandpad is e.d. Je kunt lagen aanzetten en uitzetten. Vooral als je graag rondjes maakt kun je die er prima op plannen. En dan ook nog naar Google Maps versturen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben een half uur in gevecht geweest met die site.
      Maar kom er niet uit.
      Ik kan wel handmatig een route uitzetten.
      Maar de optie die zelf rondjes geeft blijft op 0 staan.
      Ik had ooit een wandelapp die je opdracht kon geven: geef 3 rondjes van zoveel km vanaf huis.
      Zoiets zou ik handig vinden.

      Wel handig is dat je opties voor verschillende voertuigen kunt aangeven.
      De driewieler is daar nog niet bij.

      Verwijderen