vrijdag 30 juni 2023

Wat doe je als het rekt

Dan kun je alles weer loshalen en korter maken of je laat het zo en legt er een knoop in.


 Hij hangt er inmiddels alweer een tijdje, mijn gehaakte vliegengordijn.
Oeps al meer dan een jaar zelfs, zie ik nu..
En nog maar half af, in bossen hoog opgeknoopt omdat ik er wel tussendoor moest.
Maar ik had gewoon geen puf om er mee aan de gang te gaan.
Het weer van vanmiddag leende zich er goed voor.
Niet te warm, schaduw en droog.
Dus zette ik de stoel bij de deur en ging eindelijk eens verder met verzwarende knopen aanzetten.
Dat werkt goed, de draden hangen mooi strak.
Maar het gedeelte wat ik al eerder gedaan had bleek meer uitgerekt dan ik verwacht had en dat gebeurde ook met mijn werk van vandaag.
Dan kun je alles weer los halen, maar daar had ik echt geen zin meer in, dus knoopte ik er lussen in.
En het staat nog leuk ook.
Ik ben op de helft nu, dus heb nog wat knopen aanzetten in het vooruitzicht.

3 opmerkingen:

  1. Ha, je lost het creatief op! En het gaat er uiteindelijk om dat de vliegen buiten blijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bedacht. En inderdaad, als de vliegen en muggen maar buiten blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bedacht om er knopen en lussen in te leggen, het staat erg leuk zo’n kleurig gordijn!

    BeantwoordenVerwijderen