donderdag 21 december 2023

Kerstbrood


 "Wil je een kerstbrood?"; appte spelletjesbuurvrouw.
Vorig jaar had ze er wel vijf en ze had me al ingeseind dat ze er dit keer ook weer veel verwachtte.
Even later stond ze op de stoep met een tas vol lekkers.
"Ja", zegt ze: "ik dacht, ik doe er gezellig nog wat bij, ik heb zoveel gekregen".




Ik deel in de loop van het jaar af en toe ook wel dingetjes uit de monsterbox en zo, die ik zelf niet gebruik, uit aan vrienden en bekenden alhier.
Maar dit is wel een hele leuke verrassing in die ongezellige kersttijd.



11 opmerkingen:

  1. Wat lief! Er zijn toch ook zoveel goede dingen gelukkig en lieve mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een peachtig gebaar dat helemaal in deze tijd past, maar natuurlijk ook in de rest van het jaar. Fijn dat jullie elkaar zo kunnen verwennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat Lief! Ik houd van dat soort onverwachtte cadeautjes, en van het geven van cadeautjes!
    Voor morgen: veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch leuk deze verwennerij! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief. Zo zie je maar, wie af en toe eens geeft, krijgt ook wat. Hopelijk heb je toch een fijne Kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verdorie, nou kan ik niet meer op je andere blog reageren. Geen idee waarom dat ineens zo is.
    Dus dan maar hier: ik ben ook in IJmuiden geboren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja, ik was te snel. Dan vergeet ik te kijken of mijn naam er staat.

    BeantwoordenVerwijderen