dinsdag 26 december 2023

Fantasiebrood

 Het was al weer zo lang geleden dat ik met kerst een brood had gebakken, dus vond ik dat het weer eens tijd werd.


Net als de vorige keren gooide ik erin waar ik aan kan komen.
Dit keer was er helaas weer eens geen spijs te krijgen.
En dat terwijl ik er toch al vroeg bij was met m'n bestelling.
Ook was er alleen nog witbroodmix.



Toen kwam ik ook nog tot de ontdekking dat ik geen cake/broodvorm meer heb.
Die heb ik weggedaan omdat het een roestbak geworden was.
En ik ben nog geen andere tegen gekomen.
Nou dan gaat het toch gewoon in de springvorm.


Ingredienten:
Broodmix voor witbrood
Boter
Water
Bigarreaux
Amandelen
Hazelnoten
Gewelde rozijnen

Recept:
Volg de aanwijzingen op de verpakking 😂😂
Ik heb geen mixer met deeghaken, maar ouderwets met een houten lepel kneden bleek supersnel te gaan.
Voor het rijzen voeg je de gewelde rozijnen toe.
Na de eerste keer rijzen voeg je alle lekkernijen toe.
In praktijk bleek dat de helft van wat er op de foto staat.
Meer kon er gewoon niet in 🤭

De vorige broden vind je hier en hier
Eerder maakte ik al eens een maisbrood, maar die stond op een vorig blog.


------

Ps vanavond geruild met spelletjesbuurvrouw
Zij twee dikke plakken brood, ik een megastuk appeltaart.



7 opmerkingen:

  1. Lekker Marlien!! Ik heb net een blogje afgerond voor vanavond, daarin komt een kerststol op tafel. Mijn vader bakt al zo lang als ik weet zijn eigen brood. En vroeger bakte hij een kerststol met spijs, zo lekker heb ik ze nooit meer gegeten.... eigen baksel vind ik bijna altijd lekkerder dan winkelbaksels.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou het eigenlijk vaker moeten doen, want het is zooo lekker.

      Verwijderen
  2. Heerlijk! Het geeft iets "eigens" door je fantasie om te gebruiken wat je in huis hebt..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lekker brood zeg. Ik heb al geen tijden gebakken, maar wil dat toch weer gaan doen. Lijkt me zo lekker en het gaat ook lekker ruiken natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er goed uit zeg! Leuk om zo zelf een brood te bakken.

    BeantwoordenVerwijderen