zaterdag 16 december 2023

Ik vier je liever vandaag

 
Ik vier je liever vandaag, 
dan dat ik morgen om je rouw.


Daarom wil ik me vandaag alleen
 de goede dingen herinneren.
Zoals het 5 jaar geleden begon.
We opeens feestje op feestje hadden.
Je rustig 60 km voor me omreed
 omdat ik zo'n zin had in een Big King XXL.
Of om vijf uur opstond 
om met me naar de zonsopgang in Junne te kijken.

Morgen is het al weer twee jaar geleden
 dat je niet meer wakker werd.

Maar ik vier je liever vandaag.



10 opmerkingen:

  1. Voor wie het niet weet: klik op de oranje tekst om de herinneringen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb alle linkjes bekeken. Wat een mooie tijd hadden jullie samen. Vreselijk dat het zo snel moest eindigen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het eindigde al voor hij stierf, maar dat betekent niet dat hij uit mijn hart is.

      Verwijderen
    2. En er zijn nog veel meer linkjes, maar dan werd het zo'n heel erg klikklikklik verhaal.

      Verwijderen
  3. Prachtig om jullie verhaal nu helemaal te kunnen lezen.
    Een spreuk die me altijd is bijgebleven uit een soort boeketreekboekje is: verdriet gaat voorbij, wat overblijft zijn herinneringen aan fijne en gelukkige dagen.

    Natuurlijk zijn er nog steeds periodes van verdriet, dat komt soms in een golf over je heen. Maar toch zijn de fijne herinneringen het mooiste.




    PS. de linkjes zijn groen en pas na opening oranje, maar dat geeft natuurlijk niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij zijn ze oranje en daarna groen 😁

      Verwijderen
    2. 😁 verschil tussen een blogster en een alleen maar reageerder misschien.

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat jullie een mooie tijd hebben gehad en je nu de herinnering nog hebt. Zo moet het zijn.

    BeantwoordenVerwijderen