zaterdag 13 november 2021

Boekenwijsheid

 Heel heel heeeeel lang geleden melde ik me aan bij Bureau Intomart (tegenwoordig GFK) om mee te doen aan kijkonderzoek.
Deze had eens in de zoveel tijd een tombola.
En laat ik nou direct al die tombola winnen: 150€ aan VVV bonnen.
Daardoor kon ik het duurste boek dat ik ooit gekocht heb aanschaffen.



"De sleutel tot zelf-bevrijding" van Christiane Beerlandt.
Dit boek gaat over de samenhang tussen lichaam en geest.
Ik heb in de loop der jaren al heel wat over mezelf geleerd uit dit boek.
Vaak kreeg ik opmerkingen dat mensen niets moesten hebben van "dit zweverige gedoe", maar als ik dan iemand iets liet lezen over een kwaal van zichzelf, dan was daar toch meestal veel herkenning.

Later kocht ik er nog het boek  "De hoorn des overvloeds" bij, over wat de behoefte (of juist niet) aan bepaald voedsel wil zeggen.

Een paar maanden geleden wilde ik mezelf trakteren, omdat er, nu er zo weinig te doen is, geld over bleef in mijn "leuke dingen doen" potje.
Dus ging ik op zoek naar het boek "Als de dieren spreken konden".
Je raad het vast al, dit gaat over waarom bepaalde dieren je op een bepaald moment erg aanspreken.
Dit boek was echter niet meer te koop en op Marktplaats werden exorbitante bedragen geboden voor tweedehands.
Gelukkig ontdekte ik bij Bruna, dat er een herdruk op komst was.
Goedkoper dan op Marktplaats.
Dus reserveerde ik een exemplaar.
Ik moest echter aardig wat geduld hebben, want de datum van uitgifte verschoof nog een paar keer.
Maar gisteren kwam ie dan eindelijk toch.
Ook weer geen boek om in één keer uit te lezen, maar echt een naslagwerk.
Ben benieuwd wat het over mijn zwak voor stokstaartjes te melden heeft.

12 opmerkingen:

  1. Ah, je pakket is gearriveerd. En het is regenachtig herfstweerweekend - dus het komt helemaal goed deze dagen met jou. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat was boffen, en leuk dat je dan iets kunt aanschaffen, wat je anders niet gauw zou doen (ik niet) het lijkt me best interessant om daarin te snuffelen.
    Ik heb iets met egeltjes...?
    En ik ga denk ik ook maar een leuke dingenpotje beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou dit ook niet zo gauw doen hoor, maar soms mag je jezelf kietelen.

      Verwijderen
    2. En de egel beslaat 4 bladzijden.
      Iets met ophouden met harde noten kraken.
      En vrolijkheid, zelfverzekerdheid en enthousiasme.

      Verwijderen
    3. Maar dat is wel heeeeel summier samen gevat

      Verwijderen
  3. Wat een bof, om zo'n prijs te winnen. Heel goed om deze boeken te kopen. Lijkt me heel goed het boek,
    als dieren spreken konden Zal je zeker herkenning in vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat jij die prijs won! En super dat je dat boek toch te pakken kon krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blijkbaar zijn dit erg gewilde boeken.
      Als je zag hoe er om gevochten werd op Marktplaats.
      Daar was niet tegenop te bieden.

      Verwijderen
  5. Wat fijn dat je nu dit boek toch hebt kunnen kopen. Ik ben ook wel benieuwd naar die stokstaartjes, heeft mijn dochter nogal een zwak voor 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een heel verhaal, wat ik nog minstens een keer of zes moet lezen.
      En kan zijn dat een ander er iets heel anders uithaalt dan ik.
      Enige wat er na één keer bleef hangen, was, allertheid, sterk zijn, en de macht die uithanden genomen is weer terug nemen of zo iets.

      Verwijderen