maandag 1 november 2021

Gelukt!

 Sinds mijn verhuizing ben ik niet meer op vakantie geweest.
Wel de eerste jaren heel veel dagjes uit.
Ook hartstikke leuk.
Maar het laatste half jaar is mijn leven echt oersaai geworden.
En dat is niet echt bevordelijk om uit een bore out te komen
Er ging een steeds harder belletje in mijn hoofd rinkelen.
Tijd om te ontsnappen aan de sleur.

Mijn schatten van buren wilden best Lolo wel eten geven, maar ik vond het niet verantwoord om haar helemaal alleen thuis te laten.
Dus trok ik toch maar weer de stoute schoenen aan en deed een oproepje voor een vakantieoppas.
Na meerdere gesprekken (oh wat is dat beeldbellen toch een uitkomst) bleef er iemand over met wie ik een goede klik had.
Die goed snapte wat Lolo nodig heeft, en die niet moeilijk deed over het imperfecte huishouden van deze vermoeide vrouw.

Ondertussen zocht ik internet af, naar goed bereikbare parken, waarvoor ik geen uren in het openbaar vervoer hoefde te hangen of kilometers moest lopen.
Nou dat bleek nog een hele klus.
Maar uiteindelijk bleef 1 park op maar 16km afstand steeds terug komen.
Met bus en twee buurtbussen nog een uur en drie kwartier.
Maar gelukkig was een aardige dame zo lief om mij vandaag weg te brengen en vrijdag weer op te halen.
Wat een luxe, in nog geen twintig minuten waren we op het park.


Ik heb een mooi huisje, een ruim bed, en volgens de receptioniste het zwembadje naar alle waarschijnlijkheid de hele week voor mij prive.
Doordat ik gebracht werd kon ik alle boodschappen al van te voren doen.
Op het park is alleen een klein winkeltje, dat om deze tijd van het jaar niet erg veel heeft.
Maar ik heb mezelf wel de luxe gegund om voor het eerst van mijn leven verse broodjes te bestellen.

Na vertrek van mijn onvolprezen chauffeuse ging ik, voor het eerst in lange tijd, zwemmen.
Dat viel even tegen.
Ik had de grootste moeite om het bad in te komen.
En mijn benen waren erg onwillig.
Maar na een paar baantjes voelde ik de stijfheid uit mijn benen wegtrekken en ging het steeds beter.
Wat heb ik dat gemist.

En nu moet ik leren inductiekoken anders moet ik zo rauw eten.



Ps: hebben jullie Anja's stopwolsokken gezien?
Zo leuk!

10 opmerkingen:

  1. Oh Marlien wat is dàt fijn voor je, heerlijk even weg.
    En dan ook nog zwemmen!
    Geniet er van!
    En dat koken lukt vast wel, gewoon in de buurt van het koken blijven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het duurde even voor ik doorhad hoe ik de warmte in kon stellen, maar het is gelukt.

      Verwijderen
  2. Heerlijk zeg, even weg uit de sleur! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt hartstikke goed van je om hier voor te gaan. Ik kan me voorstellen dat er nog best veel hindernissen te nemen waren, maar je hebt doorgezet! Ik hoop dat je een geweldige vakantie hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaat vast lukken.
      Ik heb bewust geen hoge eisen.
      Beetje wandelen, heerlijk zwemmen,handwerkje mee.

      Verwijderen
  4. Wat fijn voor je, geniet ervan. In het water beweeg je toch makkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou het liefst thuis ook 3x in de week gaan zwemmen.
      Maar dat kan hier zelfs in normale omstandigheden niet.

      Verwijderen
  5. Ha, leuk, een vakantieverslag! Ik wens je veel plezier deze dagen!

    BeantwoordenVerwijderen