woensdag 24 november 2021

Ze speelt eindelijk weer!

 
Voor de verdiepingscursus mindfullness waar ik deze maand aan mee doe is één van de huiswerkopdrachten aandacht geven aan je positieve ervaringen van deze week.
Nu ben ik echt niet van plan om alle opdrachten uitgebreid hier te gaan bespreken.
Soms houd ik ook nog wel eens wat voor mezelf.
Maar waar ik op deze eerste huiswerkdag echt blij van word is het onverwachte cadeautje van Lolo.


Sinds Pieps overlijden speelt Lolo niet meer.
Soms een tikje tegen een balletje, maar het liefst kijk ze een filmpje voor katten op YouTube.
Iedereen zei: "ach joh, ze is 15, dan spelen katten niet meer.
Maar vanochtend struikelde ik in de gang opeens over een speeltje van Piep dat ik al heel lang niet meer gezien had.
En vanmiddag lag ze als een gek te graaien onder de kast naar iets.
Dus pakte ik Pieps favoriete speeltje en Lolo ging eindelijk weer eens ouderwets uit haar dak.
Daar word je toch blij van!

3 opmerkingen:

  1. Dat is zeker iets om blij van te worden! Je dag is dan weer helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat fijn! Zo'n positieve opsteker kan iedereen wel gebruiken hoor, wat zal je blij geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spelende mensen / dieren / kinderen: daar word ik ALTIJD vrolijk van (zelfs van spelende katten ;-))

    BeantwoordenVerwijderen