zondag 30 juni 2024

Book Nook Secret Rithm


Wie mij kent of hier al langer volgt, weet dat ik vroeger zo ongeveer elk jaar een andere hobby had.
Het ziet er naar uit dat ik dit jaar, na een lange periode van bijna nix, eindelijk weer eens een nieuwe gevonden heb.
Denk niet dat dit een lang leven beschoren is, want er hangt best een prijskaartje aan.
Maar als ik zin hou en geld heb mag er één plank van mijn kast gevuld worden met Book Nooks.

Ik mag er vanaf nu maar maximaal 2,5 uur per keer aan werken van mezelf.
Dat is liever voor mijn ogen, mijn rug en mijn vingertoppen.


 Book Nook 4 is een muziekkamer.


Maar er is nog veel meer te zien dan alleen maar muziek.


Oa 35 miniboekjes kaften met zelfklevende kaftjes.
Dat was een hele kluif.
Wel gek dat er geen muziekboeken bij zaten.

Bij de grote kast zaten 2 nokken niet goed tov de gaten waar ze in moesten.
Deze Book Nook is gemaakt van MDF en dus veel harder dan de eerste 3.
De nokjes smaller maken met een hobbymesje lukte niet, dus er moest een ijzerzaagje aan te pas komen.

De gitaarstandaard was maar aan één kant gekleurd.
En juist de ongekleurde kant was het meest zichtbaar.
Dat heb ik opgelost door het in te kleuren met een fineliner die qua kleur aardig in de richting kwam.


Nadat ik met veel geduld en gepriegel de inimini schaakstukjes op het bord gelijmd had heb ik toch maar een pincettenset besteld.


Veel te veel verschillende denk ik, maar ze waren leuk geprijsd en de recensies waren positief.


En zo was ik op dag drie toch al aardig op weg.
Ik heb het beeld even nostalgisch bewerkt zodat er meer details te zien zijn.


Wat een sjieke balustrade he.


En zo bouwt het tafereeltje zich stap voor stap verder op.

De trap had hetzelfde probleem als de gitaarstandaard.
Dus ik heb ijverig met mijn watervaste fineliner zitten inkleuren.
Het was echt geen gezicht een blanke kant in een donkere trap.


Zie je dat?
De schrijfla kan open en dicht.


Wat me bij elke Book Nook opvalt is dat er soms een onlogische volgorde van in elkaar zetten wordt aangehouden.
Zo moesten hier de kast links en de bovenverdieping met balustrade al geplaats voordat je beneden klaar bent.
Nu heb ik vrij kleine handen, maar dan moet je dus echt heel moeilijk doen om bv zo'n stoeltje er nog tussen te wriemelen en in het gaatje te krijgen.
Dus wijk ik nogal eens af van de voorgeschreven volgorde.


En zo ben je dan opeens al aan het verder invullen van de bovenverdieping toe.
De piano is echt totaal uit verhouding tot de rest 🤭😂.


Weer zo'n klein grapje: de arm van de platenspeler kan bewegen.


Op de linker muur worden twee gitaren en een viool opgehangen.

De sjieke plafonnière koste wat moeite.
Hij wilde eerst niet blijven hangen.
Hout op plastic lijmen is lastig.
Maar na een tweede laagje lijm bleef ie gelukkig wel hangen. 

Op de Buildiy Club op Facebook zag ik iemand kleine knijpertjes gebruiken om deeltjes op z'n plaats te houden tijdens het drogen van de lijm.
Ik had nog een zak met kerstknijpertjes liggen, dus dat komt nu goed van pas.


Dit is de eerste Book Nook nook waar de buitenkant van de kast ook afgewerkt is.
Zie je het luikje onderaan?
Daar zit de batterijhouder in.

Nog een klein kastje op de achterwand.
Ook daar waren twee plankjes zichtbaar niet ingekleurd, dus heb ik maar weer de fineliner gepakt.


En toen was er licht!


Deze Book Nook heeft een stofkap die je er aan de voorkant tussen kunt schuiven.
Erg fijn tegen stoffig worden.
Maar het lichtknopje zit er achter 🤭.
Dat ontdekte ik pas toen alles klaar was.
Ben ik even blij dat ik hem niet vast geplakt heb.

(Ps ik ontdekte later dat je het licht ook aan de onderkant aan kunt doen.)



En het eerste spook is ook al gearriveerd:


Na zeven dagen is deze Book Nook ook al weer af.
Al met al zo'n 17 uur aan gewerkt schat ik.

Ik moest tijdens het maken af en toe wel flink lachen om de inhoud.
Wie verwacht in zo'n klassiek interieur nou electrische gitaren, cassettebandjes, the Beatles en AC/DC?





8 opmerkingen:

  1. Wat een leukerd is dit!! Wel met wat vreemde accessoires in een klassiek interieur weliswaar, maar verder prachtig! Leuke nieuwe hobby, ik doe het je niet na!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel een hele leuke, wel een geduldwerkje!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je een nieuwe hobby hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, het plezier straalt van je blogbericht af! Je hebt echt een nieuwe hobby... En een erg leuke ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi. De keren dat ik ze in een etalage zag had ik geen idee dat je dat zelf kon bouwen en dat er zoveel kleine details inziten.
    Dat is ook weer zo leuk van blogland, je ziet zoveel onbekends

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een bijzondere hobby! Wat is dit mooi, wie weet kun je nog eens een expositie houden?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dit ontzettend leuk en dan de lampjes er bij die aan kunnen, geweldig, in één woord!!

    BeantwoordenVerwijderen