dinsdag 11 juni 2024

Book Nook Sakura Densya

Na het debakel van een paar jaar geleden, met een minihuisje van karton, (zie hier en hier) wilde ik toch weer eens iets anders uitproberen.


Ik viel voor een Book Nook.
Dat is een tafereeltje dat je zo tussen je boeken in de kast kunt zetten

Ik had ze op Marktplaats al vaak voorbij zien schuiven.
En vorige week zag ik deze voor een leuk prijsje.
Hij was nog geseald dus dan kan er weinig mee mis gaan, zou je denken.


Dus ging ik de afgelopen week druk aan de slag.


Stapje voor stapje volgde ik de bouwtekeningen in het werkboek.


Kleine ergernis was er wel, dat de tekeningen niet altijd klopten.
De tekenaar had alles rechthoekig getekend, terwijl er veel afgeschuinde onderdelen bij zijn.
Dan was het soms wel erg lastig om uit te vinden hoe om een onderdeel gezet moest worden.

Ook lastig was dat de nippeltjes soms gewoon niet goed in de gaatjes pasten.
Sommige gaatjes waren te groot.
Dat loste ik op door toch maar wat lijm te gebruiken.
Maar er waren er ook nogal wat net te krap, waardoor nippeltjes splitsten of braken.
Ook hier bracht lijm uitkomst.


Grootste frustratie was het ontbreken van een balkonhekje.
Ik heb de hele omgeving van de tafel afgezocht, languit op de vloer gelegen om onder de bank en kast te zoeken.
En gisteren ging ook mijn hhhulp nog door de knieën om mee te zoeken.
Maar nergens een hekje te vinden.

Toen ik net de fotos rangschikte ontdekte ik dat het hekje er dus gewoon nooit bijgezeten heeft.
Nabestellen kan alleen bij één webshop, als je kunt aantonen dat je het daar gekocht hebt.
Dus zit er niets anders op dan het te accepteren en te doen alsof het zo hoort.

Onderstaande fotos van het eindresultaat zijn links gemaakt bij daglicht en rechts met het gordijn dicht.








Ik vind dit zo leuk, ik ga het vast nog een keer doen.

 

Ook zo iets geks: naast het missende hekje had ik ook de twee onderdeeltjes links over.
Heb het hele boekje doorgezocht, maar ben ze nergens tegen gekomen.
In het zakje zitten reserve onderdeeltjes.



11 opmerkingen:

  1. Wat een gepriegel lijkt me dat. Maar wel erg leuk resultaat! Inderdaad vreemd dat e.e.a. niet helemaal klopt als alles nog geseald was. Ach, zo heb je een uniek exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las ergens dat dat helaas een veelvoorkomende klacht is.
      Grotere onderdelen willen nog wel eens losraken.
      En deze pakketten zijn in de webshops bepaald niet goedkoop.
      Dan zou je toch iets meer mogen verwachten.
      Maar gelukkig is het in dit geval niet eens zo storend.
      Het heeft het eindresultaat niet verpest vind ik.

      Verwijderen
  2. Het is een hele klus,met aal die kleine stukjes begrijp ik. Het ziet er erg leuk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een engelengeduld moet je hier voor hebben!
    Maar ik snap dat het heel leuk is om te maken...
    En je blijft er naar kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de lichtjes vandaag al zeker tien keer aan gedaan vandaag 😂😂😂

      Verwijderen
  4. Wat een leuk iets zo tussen de boeken... ik zou er zo aan willen beginnen, maar ik denk dat als ik dat pakketje in huis zou hebben het heel lang zou blijven liggen.
    Maar wat een gaaf resultaat, ondanks de missende onderdelen.
    En zo leuk met de lichtjes.
    Ik denk dat ik m'n ogen open houd als ik in "Boekenvoordeel" kom, wie weet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ik kon er niet van af blijven.

      Let op dat je uitkijkt naar een houten versie.
      Er zijn ook papieren (Oa Action) maar ben bang dat dat dezelfde problemen geeft als indertijd bij mijn mini huisje.

      Verwijderen
  5. Kant en klaar zag ik wel in de winkel staan, maar had geen idee dat je dat ook als bouwpakket moest kopen.
    Het licht maakt het echt helemaal af

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat geeft echt sfeer.
      Spiegeltje achterin zorgt ook voor veel diepte, maar dat is op foto niet echt zichtbaar.

      Verwijderen
  6. Super dit werkje! Een heel gepriegel, knap om het zo voor elkaar te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen