donderdag 13 juni 2024

Ruzie met vliegengordijn oplossen

 Een jaar geleden was dan eindelijk mijn vliegengordijn af.
Omdat ik hem erg moeilijk boven m'n hoofd los kan maken blijft ie het hele jaar hangen.
Afgelopen winter legde ik er een grote knoop in.
Maar dat staat niet erg fraai.
Gisteren vond ik DE oplossing:
Met twee sluitclips voor zakjes, van Ikea bind ik ze in twee bosjes bij elkaar als het geen beestjesweer is.


Als je midden door de hangende draden loopt raken ze steeds in de knoop.
Maar als je ze naar een kant opzij duwt en er langs gaat dan hangen ze daarna gewoon weer mooi los.


Soms is het zo simpel dat het een paar jaar duurt voor je er op komt.
Met dank aan Lolo trouwens.
Want die gaat er altijd aan één kant langs, nooit tussendoor.
Ze vind de rubbermat voor de deur nl niet fijn om op te staan.

3 opmerkingen:

  1. Wat een slimme oplossing! Prachtig vliegengordijn trouwens. Wat knap dat je dat gewoon zelf gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is niet moeilijk, als je kunt vingerhaken kun je er één maken.
      Het is alleen gigantisch veel werk.

      Verwijderen
  2. Een super vliegengordijn! Lijkt me zeker heel veel werk!

    BeantwoordenVerwijderen