zondag 23 juni 2024

Ditjes en datjes, vanalleswatjes

 En toen konden we eindelijk weer buiten zitten.
Niet erg rustig, want er was ergens hier achter een feestje aan de gang 
Keurig feestje hoor, maar het klonk zoals het in mijn kindertijd bij hitte in het zwembad klonk.
Heeeeeel veel onverstaanbare stemmen.


Vandaag ook voor het eerst weer een was buiten gehangen.
Ik heb welliswaar nog steeds erg veel spierpijn, maar ik kan wel weer eventjes rechtop staan inmiddels.
Één van de fysiotherapeuten had het laatst over een kettingreactie.
Nou zo voelt het ook.
Elke ochtend is het afwachten welke spieren nu weer dwars liggen.
Het zal wel weer overgaan voor ik  een jongetje ben.



Mijn volgende Book Nook pakket hangt nog ergens bij PostNL, dus pakte ik m'n grannydeken maar weer eens op.
Wel een beetje warm op deze zomerse dag, maar ik ben toch weer een stukje verder gekomen.


Lolo kwam er natuurlijk gezellig bij liggen.
Of nee, het was andersom.
Ze sommeerde mij om erbij te komen.


Je kunt wel zien dat het de afgelopen week veel geregend heeft.
De voortuin is één bonte pracht.


En de achtertuin is weer vol groen, met nog kleur onderweg.


Helaas heeft de gemeente een andere kijk op natuurschoon dan ik.

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, eindelijk weer om buiten te zitten, ik heb het ook gedaan vandaag. Ik zie het, de gemeentetuinmannen hebben nog geen tijd gehad, ziet er slordig uit, wel goed voor de insecten die er nog in leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee die tuinmannen komen al jaren niet.
      Tot ik weer eindeloos klaag bij de gemeente.
      En dan halen ze mijn strook tuin weer leeg ipv het onkruid op de bult en parkeerterrein.
      En de insecten hebben genoeg mooi voedsel in m'n tuin.

      Verwijderen
  2. Het gaat wel over als je een jongetje wordt. Dat zei mijn moeder altijd, en daar kon je het dan mee doen, niks kusje of knuffel of pleister, hooguit gemopper dat je maillot moest worden gestopt. Grappig om die uitspraak bij jou terug te lezen. Nou, ik hoop dat jouw spieren toch echt een stuk sneller weer hun werk naar behoren gaan doen!! Helpt het weer een beetje mee nu?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gevleugelde uitspraak van mijn vader.
      Ik heb over het algemeen juist meer spierpijn als het warmer is.

      Verwijderen
  3. Ja, echt heel zomers ineens hè,.
    Hier zijn de bermen ook mooi, maar irritant (gevaarlijk) hoog en het onkruid op stoep en straat blijft ook maar staan.
    Vervelend die spierpijn, ja en wachten tot j een jongentje wordt, duurt wel heel lang hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier nog iemand die blij is dat het zomerweer is geworden!
    En ook mijn poezen genieten ervan...
    Ik maak me niet meer druk om de gemeente groen stroken en trottoirs; ze doen maar ...
    Ik hoop dat het betere weer je spierpijn wat vermindert!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die ellende groeit wel allemaal mijn tuin in.
      En dus moet ik weer kosten maken om het te laten verwijderen.
      Want ik woon in een huurhuis en moet zorgen dat de tuin onderhouden is.

      En nee dit weer veroorzaakt juist spierpijn en stijfheid.

      Verwijderen