donderdag 20 juni 2024

Duurzaam?

 Het in Nederland gevestigde Nederlandse bedrijf waar ik het voer en grit voor Lolo bestel, bied de keus tussen morgen geleverd of duurzaam geleverd.
Duurzaam duurt dan vaak een paar dagen langer.
Soms ook niet, als dat logistiek zo uit komt.

Van de week bestelde ik een zak voer en een zak grit.
En, omdat ik nooit haast heb, koos ik voor duurzame verzending.
Normaal komt het dan uit het magazijn in Tilburg.
Tot mijn verbazing kreeg ik bericht dat mijn pakket uit hun filiaal  in Tjechie opgehaald is door DPD.

Vorige keer bestelde ik 1 zak voer en 2 zakken grit.
Het voer en één zak grit kwam via Duitsland en werd op maandag bezorgd door DPD, de tweede zak kwam op dinsdag per DHL.

Ik heb ook wel gehad dat DHL en Post.nl tegelijkertijd elk met een pak grit op de stoep stonden.



Ben ik nou gek?
Hoe kan dit duurzaam uitgelegd worden?

Zelf ophalen zou natuurlijk nog duurzamer zijn, ware het niet dat het speciale dieetvoer voor Lolo hier niet te koop is en ik de zware zakken grit niet zelf vervoeren kan.


5 opmerkingen:

  1. Nou ja zeg, dat is inderdaad wel heel apart.... En het klinkt mij inderdaad niet bepaald duurzaam in de oren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt steeds gekker.
    De doos was beschadigd en de zak met grit gescheurd.
    Ik.krijg nu een nieuwe zak toegestuurd.

    Uit Polen 😳

    BeantwoordenVerwijderen