vrijdag 2 augustus 2024

Book Nook: Grandfather's Antique Store



 

Na m'n drie kleine, maar bewerkelijke zijstapjes van de Action, ga ik toch maar weer terug naar de volgende Book Nook.
Een antiekwinkeltje dit keer.
Past goed bij de vorige drie.


Ook hier weer kleine grapjes.
Zo kunnen de laatjes van het schrijfkastje hierboven echt open en dicht.
En achter de deurtjes van de kast hieronder, die ook open en dicht kunnen, is nog vanalles te zien.


Deze Book Nook heeft heel veel kleine onderdeeltjes en maar weinig knipwerk.
Dat ligt me wel.


Het poppetje laat ik weg.
Ook dit keer vind ik haar er niet in passen.
Om het gat in de vloer, waar ze in vastgeklikt had moeten worden, te bedekken, plak ik er wat boekjes op, die nog over zijn van de bibliotheek.


En dan is opeens de benedenverdieping al bijna klaar.
Voor de fotos heb ik er even de linkerzijmuur bij gezet.


De bovenverdieping is aan de beurt.
Dat bleek nog knap lastig.
Als je aan de onderkant bezig gaat dan kun je hem niet op z'n kop zetten door de fragile deeltjes aan de bovenkant.
En andersom.

De etage op z'n plek klikken is elke keer weer lastig.
Je hebt eigenlijk aan twee handen niet genoeg.
En deze keer ging het dan ook echt mis.
Ik brak de fraaie afscheiding voor de trap door.
Met balsalijm en bruine stift kon ik hem redden.
Maar ik moest wel een hele tijd de constructie ondersteunen omdat ie anders te krom zakte.
En helemaal recht kreeg ik hem niet meer, maar dat valt gelukkig niet op achter de kast.


Tussendoor even het licht getest.
Leuk he, dat schemerlampje.


Dan ben ik al weer toe aan de linkerzijmuur plaatsen.


Nog even een balkonnetje met krantenbak voor de bank zetten.
En dan stop ik er weer mee.
Ik werk momenteel ongeveer 5 kwartier per keer.
Dan is het wel echt op met het gepriegel.


Ik vind het altijd zo'n grappig gezicht, als die meubeltjes los aan de muur hangen.


Maar nog leuker is het als alles op z'n plek valt.
Wat een sfeertje he.
Je waant je zo bij je overgrootmoeder.


En dan is de laatste dag alweer aangebroken en worden de laatste dingen op z'n plek geplakt.


En dan is nr7 opeens alweer klaar.
Maar 9,5 uur aan gewerkt dit keer.
En er zat toch echt heel veel werk in voor mijn gevoel.


Nog even een blik op de buitenkant.


9,5 uur

2 opmerkingen: