vrijdag 9 augustus 2024

Kunststof tuintafel weer netjes

Alweer tijd voor de tweede tip van de uitdaging van 

Een paar jaar geleden kreeg ik van iemand een 
kunststof tuintafel cadeau die er nog bijna als 
nieuw uitzag.


Een jaar later legde ik er met snoeien een bos 
takken op, met bovenstaand resultaat.
Allemaal fijne spierwitte krasjes.
Ik kon wel janken.
Ik kreeg een tip om hem in te wrijven met 
olijfolie, zonnebloemolie of babyolie.
Daar zou ik bij plastic nooit opgekomen zijn.


Ik ging met een doekje met een klein beetje 
olijfolie aan de slag.
Binnen een mum van tijd zag mijn tafel er weer 
keurig uit.
Wel moest ik de tafel nog meerdere keren na 
wrijven met een schone doek, tot alle overtollige 
olie er weer af was.
Afhankelijk van de weersomstandigheden moet 
je het na een week of zes herhalen.
Ik heb inmiddels een grote verkleuring op het 
blad, maar ook dat verdwijnt met een beetje
poetsen.
Vorig jaar probeerde ik het eens met baby olie,
maar dat was geen succes.

9 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een geweldig effect. Wat een goede tip was dat. Hij ziet er echt weer keurig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zou ik zelf nooit opgekomen zijn. Dit is met recht een handige tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige tip, jammer dat ik dit niet eerder wist.
    Inmiddels is onze kunststoftafel weg, want hij zag er niet meer uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is zeker een goede, die ga ik gelijk toepassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit werkt zeker heel goed, de krassen verdwijnen als sneeuw voor de zon, olijf of andere soorten olie kunnen wonderen doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat er zo'n simpele oplossing was!

    BeantwoordenVerwijderen