zondag 11 augustus 2024

Book Nook: Garden House


Na een paar vrije dagen kon ik het toch niet laten om aan nr 10 te beginnen.
De doos bleef maar naar me lonken.


Deze is van dezelfde serie als de eerste drie die ik maakte.
Je kunt ze terugvinden als je op de woorden "Book Nook" onder dit blogje klikt.


Bij het derde onderdeeltje ging het al mis.
Maar met wat kunst en vliegwerk kreeg ik de flexibele delen aan elkaar gelijmd en met alle traptreden op z'n plek bleef het gelukkig goed zitten.


De ingang zit boven aan de trap.
Ik vermoed dat het tuinhuis tegen een heuvel staat. 😉


Dit is niet de moeilijkste Book Nook van de tien, maar ik word blij van de vrolijke kleurtjes en al die kleine details.


En toen zat er een gaatje te weinig in.
Die voor het middelste plankje links ontbreekt.
Er rest me dus niets anders dan het nokje van het plankje te slopen.
Dat ging niet helemaal vlekkeloos, maar een beetje lijm doet wonderen.


Nog even een palm gefabriceerd.


Ik werk nu in halve uurtjes.
Als ik nog even de schemerlamp en de schommelstoel in elkaar zet kom ik er te laat achter dat ik eerst het vloerkleed had moeten opplakken voordat ik de lamp installeerde.
De lamp zit inmiddels al onwrikbaar vast.
Dus snij ik het kleed maar voorzichtig om de voet van de lamp weg.
Mocht je hem niet zien: de lamp staat rechts achter het gele kastje, naast de schommelstoel


Als ik nog even een kistje in elkaar wil zetten, voor ik naar bed ga, laat ik een piepklein latje vallen.
Bij kunstlicht  natuurlijk nergens meer te vinden.
Het eerste wat ik de volgende dag zie is dit:


Ja logisch dat ik dat bij kunstlicht niet zag. 😂
Zie jij het?


En zo kon ik het bakje op het plantentafeltje toch nog keurig in elkaar zetten en vullen met plantjes.


En toen liep ik weer tegen iets aan.
Op de tekening zie je duidelijk dat er op de lampenkap een schijfje zit, waar de bedrading doorheen gaat.
Maar nergens staat een code van dat schijfje en er is ook helemaal niet zo'n schijfje.

Nu heb ik alle onderdeeltjes die overbleven van de vorige projectjes bewaard.
Dus zoek, zoek, zoek, ja hoor, ik vind nog een passend schijfje.


Zie je links hoe mooi de bedrading straks weggewerkt wordt?
Het hangt er nu nog een beetje bij.

De eerste ruit zit er ook al in.

Het inhangen van de paarse regen was een hele klus.
Op de fotos hierboven ziet het er nogal chaotisch uit.
Daarom maar even een closeup gemaakt


De linker en rechter wand plaatsen is nog best wel lastig.
Omdat het zo open is is het allemaal best wel fragiel.

Het raam kan open, maar ik laat het dicht, dat is praktischer.

Er komt nog wat extra paarse regen bij.


En dan zijn de voor en achterkant aan de beurt.
Ik was als de dood dat ik iets kapot zou drukken, maar met veel geduld ging het allemaal goed.


Het dak komt er op.


De electra wordt verder aangesloten.


En dan zie ik dat ik nog twee takken van de paarse regen over heb.
Ze staan nergens op de foto en ook nergens in de beschrijving, maar al gauw wordt me duidelijk dat ze echt alleen maar voor en achter de  boog  passen.
Dus moet ik heel voorzichtig de voorkant weer loshalen.
Grrrr.
(Nb, later zag ik toch nog een foto waar het wel op staat, maar daar zit de rank, die ik nu aan de buitenkant opgehangen heb, aan de binnenkant. 
Ik vind mijn variant mooier 😉)


Nu nog het bordes en de laatste plant.
En dan krijgt de spade ook nog een plekje.


En dan is de tiende Book Nook ook al klaar.
6,5 uur gewerkt, ik ben er te bedreven in geworden, het gaat veel te snel.
Ik had mezelf er tien beloofd, dus dat wordt afkicken.
Zal het me lukken? 😇😈


7 opmerkingen:

  1. Oh, je bent er een tikkie verslaafd aan... Maar ik snap het wel!
    Wat een priegelwerk en elke keer kom je weer voor uitdagingen te staan... maar dat maakt het ook juist leuk!
    Ik zie geen klein latje liggen hoor op de foto...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaat razend snel bij jou! Is weer erg leuk, een fijne verslaving , en het latje gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke hobby toch. Het latje zag ik liggen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het blijft leuk en ook al kriebelt het bij mij (ik zag een (voor mij proef)pakketje bij de Action liggen, maar heb het laten liggen...

    BeantwoordenVerwijderen