zaterdag 10 augustus 2024

Gewoon even blij

 Zo'n 22 jaar geleden kocht ik een nieuw servies.
Ivoorkleurig want, zo vond ik toen, daar past alles bij.
In de loop der jaren sneuvelde het meeste.
Volgens mij heb ik nu alleen nog een paar eierdopjes van het oorspronkelijke servies, want die gebruik ik nooit.
Dus zocht ik er steeds diezelfde tint bij.
Ander merk of model gaf niet, als het maar ivoorkleurig was
Natuurlijk bijvoorkeur bij de kringloop.

In Brabant kwam daar servies met zwarte teksten bij, als ik niets effens kon vinden.

En ik kocht ooit een hele stapel "Jet" kommen, met een krop sla op de bodem.
Die gebruik ik grotendeels nog steeds voor m'n ontbijt.

M'n ivoorkleurige soepkommen met koeienopdruk kwamen uit de opheffingsverkoop van de Marskramer.
Maar daar zijn er ook alweer een paar van gesneuveld.

Laatst verzuchtte ik tegen iemand, dat ik dat ivoor, met of zonder tekst, na al die jaren toch wel erg saai begon te vinden.
Dus ging ik op zoek naar iets meer kleur, maar wel met dezelfde basiskleur.
Ik vond tot nu toe een paar leuke kommen. 
Maar  voor de rest kwam ik nog steeds heel veel borden met zwarte teksten tegen.

En toen stond dit vandaag op een Weggeefhoek.
Net dat ik even keek.
En ik was op slag verliefd.
En ik was ook nog de eerste die reageerde.
En toen mocht ik het ophalen.
En nu ben ik helemaal vrolijk vanavond. 🥳



En het zijn er heeeeel veel.
10 grote borden.
7 kleine borden.
En wel 12 kleine diepe bordjes, waarvan gever en ontvanger allebei niet weten waar ze nou precies voor zijn. 😂
Te klein voor soep, te ondiep voor ontbijt.

Maar wat zijn ze leuk he!

12 opmerkingen:

  1. Nader bekeken zijn er een paar bij die wel heel erg craquelé zijn, masr er blijven er nog genoeg over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een gegeven paard... ze zijn vrolijk! Zijn het niet gewoon schaaltjes voor pap?

      Verwijderen
    2. Klopt. Ik ben niet opgegroeid met pap, vandaar dat ik ze niet herkende 😉

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Klopt. Ik ben er inmiddels achter dat het porridge bowls zijn

      Verwijderen
  3. Vrolijke borden, ik heb ook iets dergelijks die ik meestal gebruik als ik fruit schoonmaak voor mijn ontbijt en in de avond voor partner.
    Voor andere eetgelegenheden gebruiken we ivoorkleurige borden onder rand, dat vind ik fijner eten. Maar ze zijn een beetje aan het slijten en zoek al een tijd naar vervanging. Deze set had ik in Frankrijk bij grote supermarkt gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vraag ik me dus wel af: hoe het eten van zo'n druk bord bevalt.
      Maar voorlopig staan ze nog op de reserveplank.
      Ik.gebruik altijd een klein stapeltje en de rest reserve, zodat niet alles in één keer versleten is.

      Verwijderen
  4. Leuk dat servies . Zulke kleine bakjes kun je overal voor gebruiken , nootjes , een plakje cake dropjes enz ik heb die op het aanrecht staan , om vaak te gebruiken .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja..., ik weet als geen ander hoe blij je van zoiets kunt worden! Het is gewoon een cadeautje en elke keer dat je de bordjes ziet voelt het alsof je een schat hebt...
    Lekker gaan gebruiken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijk servies. Ik houd ook van mooie borden, maakt het eten echt veel leuker.

    BeantwoordenVerwijderen