dinsdag 13 augustus 2024

Stippen

 Het werd weer eens tijd voor wat anders.
Dus gaven Girly en ondergetekende ons een paar weken geleden al op voor een workshop stippen.
We hadden niet kunnen bedenken dat het zo tropisch zou worden vandaag.
Maar we lieten ons natuurlijk niet kisten en vertrokken moedig richting Hoogeveen.
We werden er hartelijk ontvangen door Wilma van "de Bezigheid".
De tafel stond al gevuld, de ventilator aan.
En met voldoende drinken was het eigenlijk wel prima te doen.


Het werd een gezellige middag, waar we ook nog getrakteerd werden op een ijsje en chocolademoes.


Het zittende beeldje is van Girly, het staande vrouwtje van mij.

En zo heb ik nu een prachtig beeldje dat verdacht veel op mezelf lijkt.
Dit zelfportret krijgt een ereplaatsje in m'n pronkkast.


Toch eigenlijk raar dat wij dikke dames zo populair zijn in kunst en creativiteit, terwijl wij in de maatschappij zo vaak verguisd worden.



18 opmerkingen:

  1. Was inderdaad goed verzorgd en voor herhaling vatbaar🤪

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie ronden vormen zijn voor beeldjes en schilderijen toch veel mooier. En in dit geval kan je er veel meer op stippen
    Erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is precies zoals Lot zegt, op een stokje kan je nauwelijks stippen kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke workshop! Ik sluit me aan bij de vorige reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En jullie vinden het niet raar hoe wij in het dagelijks leven behandeld worden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gisteren was ik in 2 volksbuurten in Rotterdam en het viel me op hoe veel donkere vrouwen zo mooi en kleurig gekleed gingen met hun dikke lijven en er zelfverzekerd bijliepen. Cultuurverschillen zullen ook meespelen.
      In grote kledingmaten winkels vind ik het meestal er ook zo saai uitzien met "afkledende kleuren". En vaak alles zo wijd en model tent, terwijl getailleerde kleding vaak veel beter staat. Maar gelukkig is er al verbetering in vergelijking met 20 jaar geleden toen was het nog erger en er nauwelijks kleding te koop boven maat 42

      Verwijderen
    2. Je krijgt mij niet in getailleerde kleding hoor, ik heb geen taille 🤪

      Veertig jaar geleden liep ik in m'n toen nog maaje 44 in kleren van m'n vader.
      Toen kwam er op een gegeven moment een winkel "studio star" die zelf hele leuke kleding maakte.
      Daarna kwam Ulla Popken
      En nu is de markt ook in mijn megagrote maat echt wel groot.
      Enige jammere is dat het steeds meer kunststoffen zijn en dat kan ik absoluut niet dragen.

      Wijde kleding is in een echt grote maa gewoon praktisch.
      Als je strakke kleding draagt dan knelt en scheurt het als je gaat zitten

      Verwijderen
    3. Hoi Marlien, hier heb ik in het verleden blogs over geschreven, ik vind het ook niet kunnen dat dikke mensen zoveel ellende over zich heen krijgen. Ik kan er niets aan doen, behalve er zelf niet aan meedoen. Het is natuurlijk niet te vergelijken, maar ik krijg ook wel negatieve reacties over mijn 'te dun zijn'. Die reacties zijn misschien minder hard en kwetsend, maar wel vervelend. Iedereen die zich uit over andermans figuur zou in het vervolg zijn grote waffel moeten houden. Dat is wat ik er van vind!

      Verwijderen
    4. Tegenwoordig geef ik op een opmerking over mijn dik zijn het antwoord: "Lelijke dunne". Dit doe ik met een stralende lach. De boodschap komt dan meestal aan, en krijg ik vaak een "sorry".
      Maar onder tussen kwetst die opmerking me hard. Niemand is volmaakt, laten we elkaar accepteren hoe we zijn.

      Verwijderen
  6. Die laatste zin is helemaal waar! En waarom???
    Wanneer leert de mensheid nu eens dat 'anders dan jij' juist goed is, het zorgt voor variatie en maakt de maarschappij kleurrijker!
    Ik vind jullie beeldjes heel mooi geworden, heel wat anders dan serviesgoed (ook mooi, maar anders).
    Zijn jullie beeldjes gebakken na het stippen? Ze glanzen zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn gipsbeeldjes dus bakken kan niet.
      Ze zijn afgelakt.
      Één keer na de basiskleuren.
      En één keer na het stippen.

      Verwijderen
  7. Leuke workshop! 'k Ben benieuwd of je daar thuis ook nog iets mee gaat doen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Verrassend leuk! Meestal zie je bordjes of bekers die bestippeld worden, maar dit vind ik veel origineler...
    Soms kun je met de warmte maar beter bezig zijn, dan vergeet je het een beetje. Maar ik ben blij dat de temperaturen nu weer wat normaler zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De temperatuur gaat hier ook de goede kant op, maar we snakken naar regen en onweer.
      Het is hier nog steeds heel erg benauwd.

      Verwijderen
  9. Leuk idee! Ik heb ook al van alles gestipt, alleen nog geen beeldjes.

    Het is inderdaad jammer dat er vaak negatief op anderen gereageerd wordt: te dik, te dun, te klein, te groot... Het zou mooi zijn als iedereen gewoon gelijk behandeld wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Enig! Stipwerk zie je meestal op bordjes en kommen enzo. Dit is echt een hele leuke variant.

    BeantwoordenVerwijderen