maandag 5 augustus 2024

Book Nook: Mole's apartment

 .


Na alle klassieke interieurtjes wilde ik eens iets anders uit proberen, dus koos ik voor een vrolijk tekenfilmachtig tafereeltje.


Het doet me sterk denken aan het molletje uit "het programma met de muis".
Ik keek er, toen ik  al heel  groot was en op kamers woonde, stiekem naar op de Duitse zender, want ik bleef het een leuk programma vinden.


De laarsjes staan te drogen bij de voordeur.
De koelkast is al goed gevuld.


Het eten is klaar.


Mole is duidelijk een verzamelaar en houdt van vrolijke kleuren.
Een mol naar mijn hart 😉.


En dan is het bureautje ook al weer klaar, kookboekjes en boekjes over de natuur in de kast.
Compas ligt al op het hoekje klaar voor de volgende reis.


Dan is het alweer tijd om de slaapkamer in te richten
Mole houdt ook van plantjes en breien.


Bedje opgemaakt, kleertjes in de kast.


Op het dakterras komen de vrienden van Mole bij elkaar.



Op de rechter zijmuur wordt de keuken verder ingericht.
Op de foto ontbreken nog de borden in het bordenrek.
Op de achterwand worden nog wat schilderijtjes in  de slaapkamer opgehangen.


 Het dakterras krijgt nog een fraaie overkapping.
Het was nog best een toer om de kap door de gleufjes van de bogen te krijgen, masr zo is het dak stofvrij.


En dan is ook deze Book Nook al weer klaar.


Nog even de stofkap ervoor schuiven.


8,5 uur aan gewerkt dit keer.
Ik word steeds sneller.
Ik vond deze wel heel erg leuk.
Zo vrolijk.

Er ligt nog één Book Nook te wachten.
En dan moet ik me beraden hoe ik verder ga.
Meer Book Nooks, of toch een minder kostbare hobby oppakken?

10 opmerkingen:

  1. Ik merk het dat je deze zo leuk vindt: het verhaal bij de "groei" maakt je post nóg leuker, Marlien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke en vrolijke booknook dit keer. Ik kan me voorstellen dat het leuk was om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt natuurlijk best doorgaan, maar het wordt inderdaad duur -- zeker als je zo snel werkt als jij. En heb je genoeg ruimte om alles te blijven plaatsen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er bestaan er gelukkig geen tientallen van.
      Ik heb nog een paar leuke op m'n verlanglijstje staan en die kunnen er evt nog wel bij.

      Maar elke hobby neemt plaats in.
      Ik ben nu aan m'n vierde gehaakte sprei bezig en er ligt nog garen voor nr 5, dat kan ook niet eindeloos doorgaan.
      Nr 1 is al een jaar of 20 oud.

      Verwijderen
  4. Oh, het is een gezellig verhaal geworden en ik kan me helemaal inleven...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze is zeker erg leuk! Ook ik keek graag de Duitse zender met de muis! Zeker toen we nog in Roermond woonden. Het wiegje is echt schattig! en ook het hele huis ! Leuk om zoiets sprookjesachtig te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sorry geen wiegje, maar het dakterras, is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het dakterras is eigenlijk een grasveld met een molshoop realiseerde ik me later.
      Mole woont natuurlijk onder de grond 😉

      Verwijderen