woensdag 4 september 2024

Schootkat



18 jaar zat ze te pas en te onpas bovenop me.
Zelfs tijdens de ergste hittegolven bleef ze op schoot of op m'n been kruipen.
En toen opeens stopte ze ermee.
Ze zat nog wel graag naast me op de leuning van de stoel.
Ook gezellig hoor, maar ik miste toch wat.

En dan opeens na een paar maanden naast elkaar, is ze er weer.
Heel relaxed eerst een tijdje bovenop me en dan verschuift ze nog even naar mijn been.

Als kitten lag ze daar het liefst.
Pootjes aan beide zijden afhangend.
En oh wee als ik dan bewoog, dan sloeg ze alle vier haar klauwtjes in m'n spijkerbroek.
En als ik pech had nog een laagje dieper.
Auw, auw, auw.
En krijg dat dan maar eens los.

Vanavond durfde ik ook niet te bewegen, gewoon omdat het zo vanouds knus was en ik dat niet wilde doorbreken.
Ik eet dus erg laat vandaag. 


3 opmerkingen:

  1. Ach dat is zo herkenbaar, blijven zitten om dat je je geliefde huisdier niet wil storen. Ik heb vaak een slapende voet omdat hondje zo lekker ertegenaan ligt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ja , je moet wat overhebben voor je huisdier 😀. Hopelijk heeft het eten je toch nog goed gesmaakt, want natúúrlijk ga je haar niet van je schoot afhalen nu ze er eindelijk weer fijn komt liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Katten zijn ondoorgrondelijk, maar dat maakt ze juist zo leuk.
    Hier een poes die meteen van je schoot springt als je maar de minste beweging maakt...

    BeantwoordenVerwijderen