vrijdag 13 september 2024

Vrieskast ontdooien

 Een paar jaar geleden schreef ik dit op mijn huishoudblog.
Aangezien ik met dat blog gestopt ben, red ik af en toe hier een bericht dat ik de moeite waard vind.
Ditmaal een tip voor de maandelijkse uitdaging van Buzzy Bessy.



 Nou gewoon omdat ik altijd een
 koelvriescombinatie gehad heb.
Dan kun je dit niet toepassen.

Het werd nodig tijd dat ik de vriezer weer eens ontdooide.
Dan zit je altijd met je bevroren spullen.
Zeker in de zomer wil dat wel gauw ontdooien gaan.
Kranten erom, of handdoeken, alles naar de koelste 
plek in huis sjouwen, het blijft onhandig.
Vanmorgen kreeg ik opeens het idee, om alles in de
 koelkast te stoppen.
En dat blijkt geweldig goed te werken.
Alleen het brood, dat in de groentela lag, was ietsje
 ontdooid.
Je bespaart er ook nog stroomverbruik van je 
koelkast mee.

Daarnaast vulde ik de bakken van de vriezer met een laagje heet water, dat ik nog een keer verving toen 
het afgekoeld was.
De vriezer was veel sneller ontdooid dan anders en
 er zat toch best een laag ijs bovenin.


6 opmerkingen:

  1. Ja, dat is een handige tip! Wij doen dit ook al jaren op deze manier. Wij zetten er ook nog een ventilatorkacheltje voor, dan is het zo gepiept...
    Er zijn ook mensen die even met de buurvrouw afspreken of ze daar de resterende vriesproducten tijdelijk kwijt kunnen. Zo kun je elkaar over en weer helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij zit de kookplaat helaas boven het vak voor de koelkast en vriezer, als ik kook dan gaat het ontdooien ook supersnel.

      Verwijderen
  2. Wat een goede tip, ik doe het meestal op een koude dag in de winter en dan doe ik de overgebleven spullen in de koelbox die ik dan buiten zet. Maar als dit werkt hoef ik niet meer op een koude dag te wachten. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb het vandaag weer gedaan.
      M'n laatste bruine bolletjes dit keer in het midden gedaan.

      Verwijderen
  3. Slimme tip. Mijn vriezer is binnenkort aan de beurt, dan weet ik hoe het ga oplossen. Heb wel eens met een föhn ervoor gezeten, maar dat schiet echt niet op.

    BeantwoordenVerwijderen