donderdag 5 september 2024

De tuinen van A Vogel


Vandaag reed de Uitbus naar 't Harde, om de tuinen van A Vogel te bezichtigen.
We hadden zo ongeveer de warmste dag van het jaar uitgekozen.


Daar aangekomen dronken we eerst een kopje thee, waarvoor we zelf de kruiden mochten plukken.
Ik koos voor dropplant met citroenmelisse, wat verrassend goed smaakte.


Nadat we een introductiefilmpje bekeken hadden gingen we de tuinen in.


Ik vond vooral de stukken waar alles door elkaar stond prachtig.


Het was echt bloedheet en ik had nog last van een verse blessure.
Dus na een klein rondje koos ik voor een bankje in de schaduw, waar ik helemaal mindfull heb zitten genieten van de dartelende vlinders boven de prachtige kleurrijke veldjes met bloemen.

Op de terugweg aten we met z'n zeven nog even  bij Ekkelenkamp een  lekker softijsje.
Twee hadden bij de tuinen al ijs gegeten.
Ze verlieten de groep en gingen lopend naar huis.
De rest werd naderhand weer keurig thuis afgezet.

Al met al, ondanks de hitte toch weer een geslaagd Uitje van Uitbus Vechtdal.


*****************


Nb voor wie het niet weet: de woorden die een andere kleur hebben kun je aanklikken, dan kom je op de genoemde site.

Daarnaast is het helaas zo dat deze site er op sommige telefoons heel anders uit ziet.
Dit blog heeft een witte achtergrond met groene randen en donkergroene en oranje tekst.
Maar bij sommige telefoons is het antracietgrijs of zelfs gifgroen.
Wat niet echt fijn is.
Heb je daar last van bekijk het blog dan op een ander toestel zoals tablet of laptop.

7 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk uitje weer! Ik kan me voorstellen dat de hitte vervelend was, maar goed om te lezen dat het toch erg geslaagd was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer een leuk uitje , ondanks de hitte, toch gezellig. Leuk al die bloeiende medicinale planten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor de blog Het was weer een mooi uitje ondanks de warmte Groetjes Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De reclame van Dr Vogel had ik wel eens gezien over de tuinen maar ik had geen idee dat die echt bestonden. Leuk uitje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi uitje, ik heb er al veel over gehoord en gelezen, maar nog nooit geweest... wie weet, ooit?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het daar mooi! Ik had er nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet dat die tuinen er zijn, maar we zijn er nog nooit geweest. Moeten we toch eens doen, als ik hier zie en lees hoe mooi het is. Fijn dat je steeds zulke mooie uitjes hebt.

    BeantwoordenVerwijderen