donderdag 12 september 2024

Ouwe taaie



Lolo was boos vanmorgen.
Haar reismandje kwam tevoorschijn.
Dus ze zag de bui al hangen en ze dook achter een kastje.
Verkeerd gegokt, want toen zat ze in een fuik en kon ik haar zo bij haar nekvel pakken.
Automaatje reed voor en ze brulde nog even verontwaardigd voor de show.
Maar onderweg bleef ze rustig.

In de wachtkamer zat een jong dwergtekkeltje hevig bibberend op de arm van z'n baasje.
Van de weeromstuit begon mijn maatje mee te bibberen.

Lolo is gelukkig weer op gezond gewicht.
Haar gezichtsvermogen gaat verder achteruit, maar ze red zich nog prima in mijn chaotische huishouding.
Ik vermoed ook al een tijdje dat ze ook wat minder hoort.
De laatste tijd ligt ze het liefst op een harde ondergrond en mijn vermoeden werd bevestigd, dat de artrose nu toch ook heeft toegeslagen, dus daar krijgt ze nu pijnstillers voor.
Hopelijk voelt ze zich dan gauw weer wat beter.
Bloedafname en de prik vond ze niet zo leuk.
Maar de snoepjes die ze daarna van de DA kreeg gingen er vlot in.
Vanmiddag nog even de uitslag van het bloedonderzoek afwachten.
Al met al doet ze het nog erg goed voor een 18+er.
Ik kreeg weer een complimentje voor mijn goede observatie van veranderingen.
Katten zijn moeilijk te peilen, dus elk detail dat ik zie helpt.
En ik ben weer bijna 200€ armer.
Maar dat heb ik absoluut over voor mijn vriendinnetje.


 

9 opmerkingen:

  1. Fijn dat het toch redelijk goed gaat met Lolo. Zo te zien heeft ze het nog steeds naar de zin bij je! En ja, ook wij worden ouder...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat eigenlijk voor haar leeftijd erg goed.
      En dat terwijl ze een enorm slechte start heeft gehad.

      Verwijderen
  2. Fijn dat het zo gaat met Lolo, dat ze het gelijk door hebben h`, als de reismand tevoorschijn komt...
    "Automaatje", goed, leuk gevonden en fijn dat ze er voor je is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Automaatje is een vrijwilligersorganisatie opgezet door de ANWB.

      Verwijderen
  3. Fijn om weer zo'n goede beoordeling over haar te krijgen van de dierenarts. En zelf observeren is zo belangrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. DIe Lolo... Jullie zijn een mooi span samen! Lolo weet ook precies wat jij van plan bent:)
    Fijn hoor, dat het zo goed gaat met de dame. Ik vind poezen ook zo leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leeftijd! Fijn dat dat goed met haar gaat.

    BeantwoordenVerwijderen