donderdag 19 september 2024

Even uit mijn comfortzone

 Mijn onvolprezen hhhulp zei laatst tegen me: " jij hebt in één klap de regie over je leven uit handen moeten geven, dat is heel wat hoor".
En daar had ze gelijk in.
Opeens een vreemde over de vloer, die de regie over een grootdeel van m'n huishouden overneemt".
Een vreemde in mijn tuin, die heel andere ideeën over tuinieren heeft dan ik.
Om buiten Ommen te komen ben ik ook totaal afhankelijk van derden, zoals Automaatje, Uitbus en af en toe Girly.
Natuurlijk ben ik blij dat ze er zijn.
Maar zelfstandigheid, waar het wel kan is ook superbelangrijk.
Dus ben ik nu aan het onderzoeken waar ik wel weer regie over kan krijgen.

Zo besloot ik op zoek te gaan naar een workshop waar ik zelfstandig kan komen.
En ik liep tegen iets aan dat heel erg buiten m'n comfortzone lag.
Iets met collage en ecoline.
Collage heb ik altijd al lastig gevonden.
En waterverf geeft weinig houvast.
Maar het thema "hoedjes" sprak me wel aan.


Eerst maakten we met z'n allen doorgeeftekeningen.
Ik vond dat vroeger helemaal nix, maar nu werd het elk rondje leuker.
Deze tekening gebruikten we als proefje om te oefenen met ecoline.


Daarna konden we kiezen of we een tekening wilde maken en die bewerken, of een collage op basis van een foto van jezelf.
Ik koos bewust voor het laatste omdat me dat meer uitdaging bood.
En ik collage dus best een beetje eng vind.
Ik kon er nooit zo mee uit de weg.
Dus knipte ik m'n meegenomen zwartwit fotokopie uit.
Plakte die op papier.
Bewerkte het met rode acrylverf, zwarte marker en blauwe ecoline.
Knipte dat opnieuw (iets te ruim) uit en plakte het op zwart karton.
Op een tweede vel papier ging ik met ecoline aan de slag.
En toen wist ik daar even niet zo goed raad mee.
Ik wist wat ik ermee wilde doen, maar niet hoe.
Uiteindelijk tekende ik er met potlood druppels op en knipte ze uit.

Ik vind het eindresultaat zooooo leuk.
Ben er gewoon helemaal blij mee.
Dit is zo echt "op z'n Marliens" en dat mistte ik al zo lang.

Deze workshop volgde ik bij Geke de Lange en dat ga ik vast nog vaker doen.

7 opmerkingen:

  1. Leuk dat het zo goed gelukt is en dat je er zo tevreden mee bent👍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het er heel erg leuk uitzien. Die hoed staat je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Marlien dat je deze uitdaging bent aangegaan.. liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig Marlien en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor, er komen allemaal mooie dingen uit je hoed/hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je zo’n leuke workshop hebt gevonden . Zeker doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen