woensdag 25 september 2024

Post chaos

Ik bestelde zondag  drie dingen bij bolcom, bij drie verschillende bedrijven.
Van pakje 1 krijg ik zondag bericht dat het maandag zou komen.
Van pakje 2 dat het  (vandaag) woensdag komt.
Van pakje 3 ook woensdag.

Afijn.
Pakje 3 arriveert maandag al.
Van pakje 1 kreeg ik bericht dat het dinsdag komt.
En pakje 2 zou volgens postnl woensdag in 19 zendingen komen.
😂😂😂😂😂

In de loop van maandag verdwijnt pakje 1 van de radar, maar komt het uiteindelijk toch gewoon dinsdag.
Bezorgt door de aardige, maar duidelijk aan zijn tax zijnde bezorger.
Goh wat zag die man er uitgeput uit.

Eind van de middag, besluit ik toch maar eens te informeren hoe het nou zit met al die pakjes.
Nou dat heb ik geweten.
Ik had al gehoord dat het er raar aan toe ging in de postnl chat.
Eerst moest ik tien minuten vragen beantwoorden van een botje.
Vervolgens werd ik in de wachtrij gezet.
Met 59 wachtende voor mij.
Omdat ik nieuwsgierig geworden was naar het verdere verloop bleef ik hangen.
Affijn na  nog eens 15 minuten kreeg ikeen dame in de chat die zich voorstelde als Shareena.
Ze vroeg me naar de barcode van m'n pakketje.
Ik zei: "k heb er wel 20, ik weet niet welke echt bij mijn pakketje hoort".
"Ik moet de barcode hebben"
"Ik zeg toch dat ik dat niet weet, ik heb er 20".
"Dat moet u aan de leverancier vragen".
Voor ik mijn reactie hierop kan geven zegt ze: U reageert niet meer, dus ik sluit u nu af".
Ik was notabene nog aan het typen.
Ik kan me nu levendig voorstellen hoe frustrerend dit is als je echt zwaar met een probleem zit.

Ondertussen krijg ik bericht dat 9 pakketjes op woensdag komen.
En van 11 pakketjes is onbekend wanneer ze komen.
Let wel: ik verwacht maar 1 pakketje.
De rest zijn spookpakketjes.

Dan als ik naar bed ga dan toch het bericht dat postnl mijn pakketje heeft ontvangen.
Dat hadden ze volgens de leverancier maandag al.
Maar goed.

Vandaag (woensdag) slaat de postnl app op hol.
Pakjes verdwijnen en verschijnen en het worden er steeds meer.
En dan opeens een popupmelding met een tijd.
Ha, dan komt ie dus echt.

Ondertussen staat het aantal pakketjes al op 33 en ook zijn de 2 allang bezorgde pakketjes weer verschenen.

De app geeft nu aan dat ze door een fout niet meer kunnen laten zien waar mijn pakketje uithangt.
En tot mijn verbazing krijg ik de vraag of ik de app zou aanbevelen aan mijn vrienden.
Of ik een cijfer tussen 0 en 10 wil geven.

En hoera daar is dan toch die aardige bezorger.
Ik pak het pakje aan en geef hem een mooie rooie appel voor onderweg.
De man begint helemaal te glimmen.
En weg rent ie al weer terwijl hij de appel oppoetst aan z'n shirt.




Ik heb m'n pakketje!


2 opmerkingen: