Ik heb sinds dinsdag met dichte gordijnen, luxaflex, zonnescherm en in de bijkeuken zelfs met een tafellaken voor de ramen gezeten en me nauwelijks buiten gewaagd.
Ik was dan ook stomverbaasd toen ik vandaag eindelijk mijn achtertuin in durfde.
Ondanks alle hitte is alles enorm gegroeid en groen.
Daar wordt ik gewoon weer een beetje blij van.
Met hulp van diverse mensen al dan niet betaald en waar ik kon ook af en toe wat zelf, zijn we een heel eind gekomen.
De laatste bosviooltjes midden op het terras.
Die mag niemand weghalen.
Het zijn er elk jaar minder.
Zo lijkt het heel wat he?
Lolos struik barst weer uit zijn voegen.
Ik aarzel nog.
Zal ik hem weer keurig kortwieken of zal ik de zithoek verplaatsen?
Helaas heeft de antibiotica niet geholpen, dus moet ik binnenkort naar de kaakchirurg om de kies te laten verwijderen.Leuk zo'n tandarts die me naar huis stuurt met de mededeling dat ik dan veel pijn zal hebben.
De afgelopen dagen heb ik het knap moeilijk gehad.Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat je daar op internet niet over moet praten.
Maar ik vind dat de psyche ook bespreekbaar mag zijn.
Juist door te doen alsof alles altijd popiejopie is, zet je mensen in de kou.
En ik weet echt wel dat ik niet de enige ben.
Wil je het niet lezen, dan lees je maar gewoon niet verder.
Lang geleden heb ik vele jaren noodgedwongen heel geïsoleerd geleefd.
Ik kon de deur moeilijk uit door ernstige vermoeidheid en zag bijna geen mensen meer.
Als ik tegenwoordig een paar dagen geen mensen zie dan komt dat gevoel van isolatie uit die tijd naar boven knallen.
Zeker als ik ,doordat ik alles dicht moet houden, elk zicht op de buitenwereld letterlijk mis.
Dat is denk ik iets dat ik nooit meer kwijt raak.
Ik heb dan ook de neiging om met alles wat ik doe te stoppen omdat "het toch geen nut heeft" en "ik er toch niet echt bij hoor".
En vind het dan ook heel moeilijk om de draad weer op te pakken en de deur weer uit te gaan, zodra het wel weer kan.
Het heeft nl ook iets heel veiligs.
Na die fantastisch gezellige vakantie was het natuurlijk ook wel een heel erg enorm verschil.
Realistisch gezien is mijn netwerk natuurlijk ook heel mager.Zeker in de binnenste ringen.(In de buitenste ringen zit het aardig vol.) Dat is een lot dat veel mensen ondergaan die afstand van hun familie en kerk nemen.
Vaak zit het gevoel er niet bij te horen dan al zo diep in je systeem geëtst dat je het er niet meer volledig uit krijgt.
Ik heb grote bewondering voor mensen wie dat wel lukt.
Nou dit is wel weer genoeg voor vandaag.






Als jij het goed voelt om over de psychische zaken op je blog te schrijven dan is het goed en je stelt je ook kwetsbaar op, daar heb ik ook bewondering voor
BeantwoordenVerwijderenHet is natuurlijk een enorm verschil, nu thuis en alleen en binnen, met de vakantie waar je kon kiezen wat je wel of niet ging doen, maar de mogelijkheden waren.
De rozen waren ook bij ons overvloedig maar de passiebloem blijft wat achter, weinig bloemen, anders hebben we een muur vol, er zitten nog veel knoppen, misschien vonden ze het te heet om open te gaan, ze staan vrijwel de hele dag in de zon.