Als je dit leest ben ik al heeeeeeeel erg lang weer thuis.
Kleine Belties, Vrijdag 12 juni 2026
Ik was al vroeg wakker, pakte de laatste dingen in.
Veegde de vloer.
Stofzuigen kan ik niet, maar als je een beetje met beleid met je huisje omspringt, dan is het met vegen ook weer netjes.
Ik veegde alles op de deurmat en die stofzuigde ik wel even.
Veegde de vloer.
Stofzuigen kan ik niet, maar als je een beetje met beleid met je huisje omspringt, dan is het met vegen ook weer netjes.
Ik veegde alles op de deurmat en die stofzuigde ik wel even.
En terwijl ik even op de bank zat kwam er een eekhoorntje meerdere keren lang rennen.
Te snel natuurlijk om een foto te nemen.
Het AutoMaatje met aanhanger kwam me om half tien ophalen.
Waar ik niet aan gedacht had, was te melden dat mijn fiets weer een stukkie langer was geworden.
En dat pastte niet.
Hij kende de eigenaar van het park van z'n koor en regelde snel een inbussleutel.
Na het uitchecken vroeg hij toen we al weg reden of ik de koelkast wel leeggehaald had.
Ik had hem een dag eerder geappt of hij me dat wilde helpen onthouden, want ik had nog eea over.
Oeps, nee dus.
Sleutels weer opgehaald bij de receptie.
Weer teruggereden.
En oooh wat een bof dat we dat deden, want de rollatorhouder stond nog tegen een boom.
Sleutels weer ingeleverd.
Ik kreeg ook nog een leuk vragenspel mee.
De bij de bingo gewonnen advocaat gaf ik aan de chauffeur mee voor z'n vrouw.
Even opgeteld:
Ik heb zes keer gezwommen, twee keer geaquafitnest, twee keer gegymd, twee keer gebingood, zes keer gezamelijk gegeten, zeven Creas gedaan, ben naar drie muzikale avonden geweest, en naar start en afscheidsavond, twee kringlopen bezocht, een kleine en een voor mij hele grote fietstocht gemaakt en natuurlijk ook de heenweg gefietst, meerdere keren heen en weer gefietst naar de Spar en andere winkels, nog meer keer heen en weer gelopen naar activiteiten.
En ondertussen ook nog om drie huizen waar ik op ingeschreven had in spanning gezeten.
Dan is het niet zo gek dat ik doodmoe thuis kwam.
En dan heb ik echt nog heel veel niet gedaan, omdat het gewoon te veel was of ik het niet kon.
Geen binnen en buiten spelletjes, geen speurtocht, geen sjoelwedstrijd, geen gezamelijke fietstochten en ochtendwandeling, niet met het bordevolle dagje uit mee, niet aan het eind van de avonden nog een borrel pakken.
En ook niet bij de EO opnames voor Nederland zingt geweest.
Maar dat hoefde ook niet.
Het was genoeg.
Ik heb enorme bewondering voor de mensen die dit allemaal verzonnen en geregeld hebben.
En iedereen die deze twee weken meegeholpen heeft om dit tot één groot feest te maken.
Wat was dit een geweldig fijne vakantie.
Ik zou zo weer naar de najaarseditie willen.
Het was mijn duurste vakantie ooit, dat wel.
Maar het kon er vanaf en ik heb genoten.
In het weekend erna merkte ik wel dat ik echt te veel hooi op m'n vork had genomen.
Ik was volkomen uitgeput en m'n lijf protesteerde.
Maar soms moet je dat er voorover hebben om het leven leuk te maken.
Ps zo dicht zat ik bij het centrum.
(Blauwe stip rechts)
En als je dan weet dat ik 3 weken vooraf pas geboekt had, dan was dat wel enorm mazzel.





Het was ook een leuk vervolgverhaal om te lezen en kijken.
BeantwoordenVerwijderenEn ja soms is het eigenlijk teveel voor het lijf maar aan de andere kant je hebt het wel gedaan en van genoten.
En thuis alle tijd om weer bij te komen en na te genieten.
De overgang van alle gezelligheid naar nu al dagen binnen zitten met verduisterde ramen is wel erg groot.
VerwijderenDat was heel leuk alle verslagen van je vakantie te lezen ,je hebt het fijn gehad groetjes Jannie
BeantwoordenVerwijderenJa het was fijn.
BeantwoordenVerwijderenLeuk dat je meegelezen hebt.
Nou, ik vind dat je heel veel hebt gedaan. En zo leuk om je verslag steeds te lezen! Nu nog een poos nagenieten hoor...
BeantwoordenVerwijderenOngelofelijk veel.
VerwijderenWat een gezellig vakantie dagboek. Met plezier gelezen !
BeantwoordenVerwijderenFijn om te horen.
VerwijderenTerwijl ik het aan het plaatsen was, was ik bang dat het veel te veel werd.