dinsdag 22 februari 2022

Hoe hebben we het gedaan?

 


Ben ik nou de enige die zot wordt van al die enquêtes van bedrijven en instanties waar je mee in contact bent geweest?
Van online aankopen wordt verwacht dat je van elk product een recentie geeft.
Maar ook dat je de service beoordeeld.
En als klap op de vuurpijl komt er dan ook nog de postbezorger die wil weten of je tevreden bent.
Elk telefoontje of mailtje naar je provider/overheid/bank etc wordt gevolgd door een klanttevredenheids onderzoek.
Zelfs de fysiotherapeut en de apotheek doen mee.

Die laatste presteerde het ook nog om, toen ik doodziek was,  binnen een paar dagen een zeer dringende herinnering te sturen, omdat ik hun enquête over de levering van verbandmiddelen nog niet ingevuld had.
Toen ben ik toch wel even, zeer keurig, uit mijn slof geschoten met de vraag of ze hun enquette nu echt belangrijker vonden dan het overlijden van een dierbare en mijn gezondheid.
(Nooit meer wat van gehoord)

Misschien is het een idee om al die complimentenvissers een enquette terug te sturen:

Bent u tevreden met mij als klant?
Was ik keurig thuis toen u met een pakje aan de deur stond?
Heb ik u vriendelijk te woord gestaan?
Hoe was ik als patiënt?
Zou u een volgende keer weer willen komen of blijft u liever voorgoed weg?
Heb ik me goed gedragen?
Bent u tevreden met mij?
Wat kan ik verbeteren?


8 opmerkingen:

  1. Och ja, ik negeer dit soort dingen bijna altijd. Maar dat ze je nog een zeer dringende herinnering sturen heb ik nog nooit mee gemaakt. En dat nog wel van een apotheek. Zijn ze nou helemaal betoeterd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die bedrijven doen dat natuurlijk om te weten te komen hoe ze 'hun dienstverlening kunnen verbeteren', althans dat wordt dan beweerd. In de praktijk blijkt een groot deel er totaal niks mee te doen, maar het gebruikt omdat het 'een professionele uitstraling' zou suggereren naar klanten toe...
    Ik vul ze zelf maar zelden in, alleen als ik er op dat moment zin in heb of tijd voor.
    Maar jou eigen versie is wel veel leuker, echt wel humor!�� Misschien toch es gebruiken en kijken wat de reactie is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaaaaaa, ik erger me er ook zo aan. Vreselijk en als je de enquete niet invult dan blijven ze je bestoken met herinneringsmailtjes. Vreselijk!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, zelfs mijn huisarts soms! Alsof we niets beters te doen hebben, en / of niet uit onszelf een klacht of compliment zouden kunnen doen of geven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaaa ik vind het ook niks dat gedoe met die invul mails
    Meestal negeer ik ze gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o,dat ga ik doen,als het nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Irritant inderdaad! Jouw versie vind ik veel leuker, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het van deweek eindelijk een keer gedaan.
    Maar geen reactie gekregen😉

    BeantwoordenVerwijderen